Sisuturundus tundub olevat üks nendest maagilistest märksõnadest, mille tähtsust turundajad veenva näoga korrutavad, kuid mille tähendus tihtipeale selgusetuks jääma kipub. Mis see sisuturundus siis ikkagi on ja kuidas see Sinu ettevõtte edukusele kaasa aitab? Sisuliselt on sisuturundus reklaami vorm, mille eesmärgiks on pakkuda kliendile midagi vääruslikku ning mõista kliendi vajadusi. Seega ei ole sisuturunduse näol tegu mõne tavalise reklaampostituse või bänneriga, vaid ettevõtte toote või teenuse kohta lisainfot pakkuva sisuga. Seega tuleb kohe selguse mõttes öelda, et sisuturundus ei tähenda endale tasulise reklaami või artikli ostmist mõnda telesaatesse või uudisteportaali – sisuturunduse mõte on endale ise toota sisu, mis viib uute klientideni ning kasvatab usaldust ettevõtte suhtes. Võrreldes tavaliste reklaamikanalitega, mis kliente koheselt müügini suunavad, annab sisuturundus võimaluse enda pikaajalist jälgijaskonda ja klientuuri kasvatada ning mitmekesisemaks muuta. Samuti on tihedatel veebipõhiste uudisteportaalide või sotsiaalmeedia külastajatel hakanud tekkima „reklaamipimedus“, mis tähendab, et vilkuvate reklaambänneritega ollakse juba niivõrd harjunud, et neid ei panna enam tähele. Sisuturundus on oma loomult aga „pehmem“ ning annab tavaliste reklaambännerite kõrval uue võimaluse inimeseni jõudmiseks. Kuidas sisuturundus siis ikkagi toimib?Üks kõige levinumaid sisuturunduse liike on temaatiliste blogipostituste kirjutamine. Näiteks kui tegu on IT-teenuseid pakkuva ettevõttega, saab sisu üles ehitada kliente harivas ning neile väärtuslikku teavet pakkuvas vormis. Blogipostituste juures saab ära kasutada mitmeid erinevaid stiile. Näiteks võivad need IT-teenuseid pakkuva ettevõtte puhul olla IT-teemalised nõuanded, tootevõrdluste ja -arvustuste tegemine, uudse info edastamine ja kasuliku teabe pakkumine. Postituste juures saab ettevõtte panna ennast spetsialisti rolli ning kasvatada seeläbi enda usaldusväärset ja professionaalset mainet. End asjatundjana näidates on suurem tõenäosus, et teie blogi jälginud ning postitusi lugenud inimene ühel hetkel abi vajades teid eelistab ning teie juurde jõuab. Nagu kõigi teiste turundusstrateegiate juures on ka siin oluline panna kõigepealt paika õige sihtgrupp, kellele sisu soovitakse pakkuda. Pane paika enda toote või teenuse sihtgrupid ning märksõnad, mis just seda sihtgruppi kirjeldavad. Kui oled suutnud konkreetse sihtgrupi ja selle, mis toodet või teenust neile müüa soovid paika pannud, on lihtsam kirjutada ka neid kõnetavaid tekste. Näiteks oled autosalong ning üheks potentsiaalseks sihtgrupiks pead keskealisi pereemasid, kes on uue auto otsingul. Neile sobivaks sisuks võivad olla erinevad nõuandvad artiklid: „Kuidas tagada laste turvalisus autosõidul?“, „Mida on hea teada uue auto valikul?“, „Kas targem on osta uus või kasutatud auto?“ jne. Hakkasin blogipostitusi kirjutama, mis see nüüd mulle annab?Kui oled blogipostituste pealkirjad ja märksõnad edukalt sõnastanud, muudavad need Sinu ettevõtte kodulehe otsingumootoritele nähtavamaks. Mida rohkem head sisu kirjutad ja läbi selle oma nähtavust tõstad, seda kõrgemale tõuseb Sinu veebileht ka otsingumootoritest. Ühest küljest tänu otsingumootoris kõrgemal olemisele jõuad ka selleni, et Sinu veebilehte külastatakse rohkem. Häid sisuturundusartikleid soovitame jagada ka enda sotsiaalmeediaplatvormidel. Näiteks sobivad need muu müügisuunitlusega sisu vahel lisaväärtuse pakkumiseks hästi Facebookis jagamiseks. Samuti mõjub neile hästi Facebooki tasuliste reklaamide kasutamine, kuna kasulik sisu jääb kasutajatele muu tavapärase müügireklaami vahel paremini silma. Siinkohal on eriti oluline kontrollida, et Sinu sisuartikli pealkiri oleks haarav ning visuaal silmajääv. Pealkirja peaks sõnastama nii, et kasutaja saab koheselt aru, mida kasulikku ta selle artikli lugemist saab. Eriti klassikalised on pealkirjad stiilis „10 nippi, kuidas....“ jne. Lisaks blogipostitustele on olemas veel väga mitmeid erinevaid sisuturunduse viise. Toome välja neist mõned populaarseimad.
Sisuturunduse tulemuste mõõtmise juures saad vaadelda üsna erinevaid aspekte: kui palju on saanud postitus klikke, kui palju on blogi iganädalaseks lugemiseks uudiskirja või teavitussüsteemiga liitunuid, postitusele klikkamisi otsingumootorites ja palju muud. Lõppkokkuvõttes võiksid tähtsaimaks pidada aga uue liiklusi tekitamist enda kodulehele läbi orgaaniliste võimaluste. KokkuvõtteksKokkuvõttes saab öelda, et sisuturunduse puhul pole tegu lihtsalt „reklaam→müük“ tüüpi strateegiaga, vaid protsess on pikaajalisem. Kui sisuturunduse strateegia lühidalt kokku võtta, siis Sinu esimeseks ülesandeks on määrata enda klient ning leida viis pakkuda talle kasulikku ja vajalikku informatsiooni (nt blogipostitus). Teises faasis saad Sa koguda tema kohta infot ning pakkuda võimalust liituda uudiskirjaga või lugeda enda e-raamatut. Viimasesse faasi jõudes on loodud Sinu ja kliendi vahel niivõrd tugev usaldus, et klient konverteerub tehinguks või müügiks. Soovid abi sisuturunduse teostamisel?Kui soovid oma ettevõtte sisuturundust viia uuele tasemele aga aega selleks napib, siis võta meiega ühendust ja aitame Sul sellele probleemile lahenduse leida!
Järgmises blogipostituses uurime lähemalt nii kodumaiseid kui ka välismaiseid ostu- ja müügiplatvorme, kus paljudel ettevõtetel oleks võimalik lisaraha teenida. MoliveryMedia OÜ info@moliverymedia.ee www.moliverymedia.ee |
MoliveryMedia TurundusblogiMoliveryMedia turundusblogi aitab teha kaalutletud ning läbimõeldud otsuseid turundusstrateegiate valmistamisel ja nende ellu viimisel. Arhiiv
April 2018
Kategooriad
All
|